Corona update – 27 oktober

Beste ouders

Door de blijvende stijging van het aantal coronabesmettingen zijn er deze week opnieuw verstrengde maatregelen aangekondigd die effect hebben op de scoutswerking. De Vlaamse Regering maakte bekend dat vanaf 28 oktober (middernacht) geen activiteiten meer toegelaten zijn voor jongeren ouder dan 12 jaar. Deze blijven wel mogelijk voor kinderen jonger dan 12 jaar binnen de lijnen van code rood.

Dit wil dus zeggen dat tot de situatie verbeterd we enkel fysieke (buiten)vergaderingen voorzien voor de kapoenen en welpen. Voor de jojo’s, verkenners en jins is het niet meer mogelijk om fysieke activiteiten te voorzien en zullen er online activiteiten georganiseerd worden als alternatief (verdere info volgt nog via de leiding per tak).

Gezien de verstrengede maatregelen ook effect hebben op (leiding)weekends is er ook een verandering gebeurd in de planning van De Wij.

Zaterdag 31 oktober

De leidingsactiviteit die normaal gepland was, is geannuleerd waardoor er toch werking voorzien wordt voor de leden. Scouts gaat dus gewoon door!

Weekend van 13/14/15 november

Door de verstrengde maatregelen i.v.m. code rood zijn er geen weekends mogelijk en wordt het geplande weekend vervangen door de normale werking op zaterdag.

Voor alle andere activiteiten blijft de werking doorgaan zoals gepland staat in De Wij.

Concreet samengevat

• Kapoenen en welpen   werking op het scoutsterein
  • Jojo’s, verkenners en jins  werking online
  • Zaterdag 31 oktober  er is scouts!
  • Zaterdag 14 november  gewone werking i.p.v. weekend

Alle info in verband met de kleurcodes is opnieuw terug te vinden via onderstaande link:

Stevige linker
De leiding van Scouts JFK Menen