Uniform

Het perfecte scoutsuniform

Velen onder jullie weten reeds wat een perfect scoutsuniform inhoudt, maar voor de nieuwe leden en de vergeetachtigen staat het hier nog eens duidelijk uitgelegd.

Kapoenen en Welpen dragen nog geen scoutshemd, maar moeten wel een scoutstrui en scoutsdas in hun bezit hebben. Wolven zijn verlicht om een sjaaltje te dragen. De jojo’s, verkenners en jins dragen ten alle tijde hun scoutshemd en das!
Het uniform is verplicht en moet iedere vergadering en elk weekend in orde zijn.
Heb je nog geen scoutsuniform of ben je iets kwijtgespeeld? Na iedere vergadering is er gelegenheid om een trui of das te kopen. Spreek een leid(st)er aan en vraag naar de textielverantwoordelijke, die persoon zal u verder helpen.

Wat? Hoeveel? Waar verkrijgbaar?
Scoutshemd €36,5 (kids)/ €39,5 (volw.) ‘Hopper’ (Gent/online)
Das €9 Scouts Menen
Scoutstrui €30 Scouts Menen
Jaarteken Gratis
Scoutsshort (optioneel) €36,5 (kids)/ €43,5 (volw.) ‘Hopper’ (Gent/online)
Scoutsrok (optioneel) €36,5 (kids)/ €43,5 (volw.) ‘Hopper’ (Gent/online)

Wanneer de inschrijvingen rond zijn, worden de jaartekens aangeschaft en meegegeven. Andere tekentjes en oude jaartekens kunnen online besteld worden via de site van de Hopper.

Voor shorts, rokken en andere scoutskleding voorzien we een pasmoment in het begin van het jaar waarna er de mogelijkheid is om eventueel een exemplaar te bestellen.

We raden jullie sterk aan om alle kledij te naamtekenen! Dit vergemakkelijkt de zoektocht indien iets verloren is.

uniform

Textielverantwoordelijke